ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

اجرای حدود شرعی چرا؟!!! 11

د: حقیقت زندانها ( ندامتگاهها)

زندانها همان نقش و دور پنهانی پادشاهان و رؤسای سرکش و جبار است که در آن انواع عذابها را بر مخالفین خود به کار می گیرند. و کرامت و انسانیت آنان را لگد مال می کنند. سرکشان و طاغیان در زندانها و دور از چشمان ملتها، انواع واقسام پستی و خواری و نامردی و انهدام انسانیت و ظلم علیه دعوت کنندگان به عدل و داد را استعمال می کنند. هر روز که طاغوتی از عریکه قدرتش به زیر کشیده می شود ملتها در می یابند که برادرانشان چگونه با آتش و آویزان شدن به پاها و نوشیدن ادرار و لخت شدن و با تجاوز جنسی اجباری با یکدیگر تحت شکنجه قرار می گرفتند. و بسی کارهای دیگر که پیشانی از شنیدن آن عرق شرم به خود می گیرد و انسان با کرامت از ابراز آن حیا می کند. اگر شریعت اسلام اجرا می شد و حدود اسلامی در ملأ عام جامه عمل به خود می پوشید، حاکم ظالم قدرت نمی یافت که زندان را وسیله ی قلع و قمع آزادی و خواری انسانها قرار دهد.

ذ: آیا به خانواده های زندانیان اندیشیده اید؟!

آنگاه که زندانیان با مرگ تدریجی و خواری و خفت در زندانها گلاویزند، پشت سر هر کدامشان خانواده ای در معرض توهین اجتماعی و نابودی و فقدان سرپرست قرار دارد. خانمی که همسرش مثلاً 10 سال از کانون خانواده دور است چه می کند؟ جای تعجب اینجاست که قوانین، راهکاری برای خانواده زندانی نمی اندیشد که آنان را از خواری فقر و نیازمندی حمایت کند. بلکه با انداختن زندانی در سیاه چالها و رها کردن خانواده اش در بیرون اکتفا می کند. خانواده ای که مسیری بسا ظالمانه تر از مسیر زندانی خواهد داشت. مفاسدی را که در سطرهای گذشته بیان داشتیم فقط جزئی از مفاسد زندانها است و برشماردنده تمام آنها نیست. و حقیقتاً از برخی مفاسد موجود در زندانها چشم پوشی کردیم. ای کاش زندانها امیدِ حکمت و منفعتی قانع کننده و نابود کننده ای برای ریشه شر و فساد به همراه داشت. بلکه بر عکس زندان یعنی مدرسه جرم و بزهکاری. البته فریب رفت و آمد مشایخ به زندانها جهت پند و ارشاد زندانیان را نخوریم. چون این دروغی بس بزرگ است که مجال سخن در این مورد نیست. البته در زندانها عنوانی تحت پژوهش اجتماعی موجود است، که گویا می خواهد جرم شناسی و ریشه یابی نماید. او کجا می تواند شکافهای روحی و روانی و اجتماعی را پینه و وصله کند، آنهم اگر اصلاح و پینه گری بداند.

و گمان نکن برای مشکلات زندان درمانی وجود داشته باشد. مثلاً  بخواهی با پر کردن زندان از وسایل آسایشی و رفاهی مشکل را حل کنی. حال آنکه زندانهایی یافت می شود که مردان و زنان با هم مخلوطند و... و... . زیرا این خود عین فساد و شکست و انحلال و رسوایی است. و گمان می کنم که این چنین مفاسدی بر اهل فتوا پوشیده نیست. لذا بدون علم در دین الله فتوا صادر نکنند. و پلیدی قوانین وضعی را بر دوش شریعت پاک اسلامی نگذارند. اما... شکایت و دادخواست را نزد الله میبرم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد