ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

اجرای حدود شرعی چرا؟!!!!! (1)

و چون آدم علیه السلام در آسمان از آفریدگار پاکش نافرمانی نمود و الله متعال او را بر زمین فرود آورد، به آدم گفت: قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِیعًا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُم مِّنِّی هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَایَ فَلَا یَضِلُّ وَلَا یَشْقَى ﴿123﴾وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَى ﴿124﴾

فرمود همگى از آن [مقام] فرود آیید در حالى که بعضى از شما دشمن بعضى دیگر است پس اگر براى شما از جانب من رهنمودى رسد هر کس از هدایتم پیروى کند نه گمراه مى‏شود و نه تیره ‏بخت (123) و هر کس از یاد من دل بگرداند در حقیقت زندگى تنگ [و سختى] خواهد داشت و روز رستاخیز او را نابینا محشور مى‏کنیم (124).

این آیه شرح شریعت ( قانون) خداوند برای آدم  و پیامبران بعد از ایشان است، که این قانون، تنها پایگاه در مقابل گمراهی دنیا و تیره بختی آخرت است. پس شریعت خداوند متعال تنها به دعوت پیامبران در بر پایی عبادتهای فرض، منحصر نمی گردد؛ بلکه سایر جهات زندگی بشر اعم از ازدواج ، طلاق، میراث و معاملات مالی را نیز شامل می شود. بلکه هر آنچه که انسان در بر پایی یک زندگی سالم و پاک در زمین بدان نیازمند است را نیز، در بر می گیرد.  اما شیطان که دشمنی با آدم و فرزندان وی را بر خود لازم گرفته است، می تواند گروه زیادی از بنی آدم را از راه آفریدگارشان منحرف نموده و به سوی شریعتهای خود ساخته ی دیگر سوق دهد. که نتیجه آن پیدایش شر و فساد و ظلم در زمین می باشد.

حال اگر بشریت در ادوار گذشته صاحب تجارب کافی جهت موازنه و تقارن بین نتایج شریعت خداوند و شریعتهای شیطان نبوده است، لیکن درعصر ما، در گذر تاریخ،  صاحب میراث و اندوخته ی اسلامی و جاهلیتهای مختلفِ بس بزرگی است. و می تواند شاهد باشد که تا چه اندازه بین اجرای شریعت خداوند که دستاورد آن نور و عدالت و اصلاح است و بین شریعتهای شیطان که مروج فساد و ظلم به تمام صورتها و اشکال است، فرقی بسیارعمیق یافته می شود. 

 ادامه دارد...                                                                 ابوهانی

ادامه مطلب ...

اجرای حدود شرعی چرا؟!!!! (2)

 از دیدگاه هر مؤمن و کافر خردمند به وضوح مشخص است که اجرای حدود که همان عقوبات شرعی نام دارد، از بزرگترین عوامل ازدیاد خیر و برکتهاست. بریدنِ دست دزد مساوی است با حفاظت از اموال مردم و بیرون آوردن ثروتها از مخفی گاهها و گاو صندوق ها و به کار گرفتن آن در تجارت و کشاورزی و صنعت. چون صاحبان سرمایه از عاقبت سرمایه خود در هراسند. و می گویند اگر از سرمایه ی تجّار حمایت  و محافظت شود، از مخفی گاه بیرون می آیند. ولی اگر بازار ظلم و دزدی داغ شد، تاجر یا مخفی خواهد شد و یا خواهد گریخت. کشتن قاتل باعث می شود تا دوباره چنین جرمی صورت نگیرد. جنایتی که باعث تخریب آبادیها و قطع ارتباط جوامع می شود. از جاری نمودن حد زنا همین بس که ریشه زنا کاران و صرف نمودن پولها در راه نا مشروع قطع می گردد. و راه پیدایش فرزندان زنا که آفت جوامع می باشد، بسته می شود. زیرا بچه ای که در این جامعه رشد می کند و نمی داند پدرش کیست، قلبش نسبت به محیط اطرافش مالامال از کینه خواهد شد و به دنبال فرصتی است که به ملت خود ظلم و ستم کند. لذا می بینیم عموم منحرفین و بزهکاران همین تیپ هستند.

 

ادامه مطلب ...

اجرای حدود شرعی چرا ؟!!!(۳)

ب: دلایل عقلی.  

هر عاقل منصفی که به  شریعت اسلامی و بر نامه ی آن جهت سرکوبی فساد در زمین و ریشه کن کردن جرم و جنایت، و به چگونگی اجرای عدالت بین مردم  بنگرد، یقیناً به این نتیجه می رسد که ترک این شریعت یعنی پاشیدن بذر فساد در زمین. خصوصاً در عرب زمین. زیرا امکان ندارد که این نوع بشر جز با قدرت دینی دارای انسجام و همبستگی گردد. عرب در طول تاریخ دراز مدتش هرگز نتوانسته یک دست شود، مگر با قدرت دین. قدرتی که میان آنان الفت ایجاد کرد و راه و برنامه ی زندگی آنان را یکسو نمود و شر و فساد بزه کاران را نابود کرد. و این دین از میان برگزیدگان و بهترین مردم عرب دور نمی شود مگر اینکه در شر و فساد و تباهی به همان جاهلیت اولیه خود بر می گردند.

و منظورمان از بیان این مطلب این نیست که دین و شریعت فقط برای اعراب صلاحیت دارد، بلکه

ادامه مطلب ...