ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

اجرای حدود شرعی چرا؟!!!(6)

زندان کیفر شرعی نیست ولذا نباید آن را به اسم شریعت گذاشت.

این حکم تقریباً از احکام واضح و مشخص دینی است ولی در قرآن و سنت هرگز به عنوان یک مجازات و عقوبت محکم و قطعی که منسوخ نشده باشد، نیست. و آنچه در کتاب الله و سنت رسول الله صلی الله علیه و سلم آمده و و بعضی از مردم زندان را از آن اثبات می کنند، این نصوص است:

ادامه مطلب ...

اجرای حدود شرعی چرا؟!!! (5)

دور نمودن اسباب و عوامل جنایت قبل از اجرای حدود.

 دور از تعصب و جهالت می گوییم: اصلاً درست نیست قبل از برداشتن اسباب جنایت، و دلیل خواستن از شخص متمایل به جرم و مجرم حدود شرعی را اجرا کنیم.

زیرا در سایه ی احتکار و ظلم و نابودی مسئولیت مشترک اجتماعی و وجود ترجیح و برتری دادن و خود پسندی و خود خواهی، نمی توان حدود را اجرا کرد. من می گویم در سایه ی چنین جامعه ای، کسی که مجبور به دزدی و انحرافاتی از قبیل زنا طغیان و سرکشی می شود تا فرزند یا پیر زن یا پدر مریضی را عیال داری کند، معذور است.

و گمان می کنم از ساده اندیشی باشد که زنا کار را عقوبت کنیم حال آنکه فسق و قجور و تبلیغ به سوی خیانت را با تمام اشکال و رنگهایش آزاد بگذاریم. لذا از هشیاری و خرد این نیست که حدود شرعی مخصوص جرائم را، قبل از نابودی حقیقی اسباب و عوامل آن اجرا کنیم. و نیز اطلاع رسانی علمی از آثار و مضرات این جرمها به جامعه، از ضروریات و نیازهای مبرم می باشد. تا بدین وسیله بازدارنده دینی و درونی و عقلی با بازدارنده کیفری همراه شوند.

و لازم است برای اجرای این حدود بر همگان تمهیداتی اندیشیده شود. نه این که سهم فقراء اجرای حدود و عقاب باشد و حق ثرتمندان و شاه دزدها محافظت از اموال و ممتلکات آنان!!!

اجرای حدود شرعی چرا؟!!!(4)

 

فقط مجرم از مجازات و حدّ می ترسد

بخوبیمی دانیم اکثر کسانی که اجرای عقوبات و حدود شرعی آنان را به نگرانی وا می دارد و می ترساند، همان کفار حقیقی هستند. گر چه با حرص و ولع کاذب علیه اسلام و مسلمین سخن می گویند. و یقیناً میدانیم جز بزهکار و مجرم کسی دیگر از اجرای حدود نمی ترسد.  کسانی که امروز بر می خروشند و آشفته می شوند، می ترسند روزی گرفتار عقوبات شوند.

 در نتیجه این ضجه و فریاد ساختگی که بعضی ها با تمام ترس و داد و بیداد و پریشانی بر می افروزند،                             ادامه را کلیک کنید

ادامه مطلب ...