ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

اجرای حدود شرعی چرا؟!!!7

اساس کیفرهای وضعی زندان است.

زمانی که اسلام زندان  را به عنوان یک کیفر شرعی کاملاً رد می کند، می بینیم قوانین وضعی آن را به عنوان اساسی ترین مجازات برای تمام جرمها با اشکال و صورتهای مختلف آن قرار می دهند. در نتیجه زندان کیفری است برای جنایاتی از قبیل قتل و تجاوزهایی کمتر از قتل، دزدی، تقلب کاری ، خشونت و هر جرم مالی دیگر. و نیز آن را به عنوان مجازاتی برای جرمهای زور گیری و اخلاقی و غیره مقرر کرده اند. و بدتر از آن، زندان کیفری است برای آنچه شبه جرم است و اصلاً جرمی محسوب نمی شود. مانند قتل خطا که قاتل در آن هیچ دستی ندارد ویا مثل نگه داری اسلحه عجیب تر از همه آن را عقوبتی برای جرائم فکری قرار داده اند.  . بلکه قوانین وضعی تا جایی پیش رفته که به زندان ابد حتی تا زمان مرگ و یا صد سال و بیشتر از آن حکم می کنند. و معمولاً انسان این اندازه عمر نمی کند.

شایسته است هر منصفی بداند که شریعت حکم نازل شده از جانب معبودی بزرگوار و ستایش شده است. و جا دارد از خود بپرسد چرا شریعت اسلام با این جدیت کیفر زندان را رد می کند و چرا قانونگذاریهای وضعی نابینا و کور این عقاب و مجازات را ثابت می دارد.

و بالطبع با امعان نظر و فهم و تدبر در این کیفر باطل در می یابیم که زندان جرم و جنایت است نه کیفر و مجازات. و اینک تفصیل این موضوع:

اهداف کیفرهای شرعی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد