ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

ما مسلمانیم

با علم و آگاهی اسلام را برگزینیم

اجرای حدود شرعی چرا؟!!!10

نمونه هایی از مفاسد زندانها

أ زندا ن آموزشگاه جرم است.

جز بیدادگران کسی دیگر منکر این قضیه نیست. زیرا زندانیان با علتهای گوناگون وارد زندان می شوند و ایام زندان را با هم در بندها و سالنهای بزرگ سپری می کنند. با هم می خورند و با هم می خوابند. و سخن آنان پیوسته شب و روز پیرامون جرمها و مشکلات و آرزوهایشان بعد از خروج از زندان می چرخد. البته این برای کسی است که آرزوی بیرون شدن از زندان را دارد. بدین سبب زندان مدرسه ی تعلیم جرم و جنایت است. در این مکان خرده دزدها زیر نظر دزدان پیش کسوت روشهای جدید سرقت را می آموزند. و دولتها نمی توانند برای این معضل آشکار و زندان انفرادی کاری بکنند. زیرا هزینه های ویرانگری را می طلبد. بدتر و تلخ تر از آن این است که وقتی زندانی در انفرادی و تک سلول خود چند روزی کسی را نمی یابد که با او سخن گوید یا درد دل کند، دچار شکست روحی و روانی می گردد. سلول انفرادی یا تک سلول از قتل بدتر است زیرا در حقیقت این زندان مرگی تدریجی است که نمی توان پیامدهای وخیم روحی آن را بیان نمود.

ب: زندان مدرسه انحرافات جنسی و بی بند و باری است.

و نیز این نوع انحراف هم یکی از مشکلات موجود در زندانهاست. زندانیان به خصوص آنانی که مدت مدیدی را در این مکان سپری می کنند، فساد و انحرافات جنسی با تمام اشکال و صورتهایش در بین آنان منتشر می شود. حقیقتاً جای تعجب است که قوانین چشم بسته که بر اثر جرائم اخلاقی مردم را به زندان می افکنند، زندانی را وادار می کنند داخل چهار دیواری زندان مرتکب فساد اخلاقی شود. واین نهایت نادانی و فساد است.و کسی که آمار و پژوهشهای امراض روحی روانی را بررسی نماید، انتشار بی رویه این بیماریها را در بین زندانیان خواهد دانست. و بر ماست که نسبت به عواقب سنگین این فساد و شکست جنسی که زندانیان با آن دست و پنجه نرم می کنند تدبیری بیندیشیم. به خصوص در مورد آنانی که مدتهای طولانی که به پنج یا ده سال یا بیشتر در این مکان می گذرانند. شما را به خدا وضعیت زندانی که به خاطر بوسیدن یک دختر  به پنج سال حبس آنهم وسط مردابی بزرگ از جرم و فساد. محکوم میشود، چیست؟!!!

ج: زندان باری اقتصادی است بر دوش ملتها.

آیا تا کنون به هزینه های دردآور و سنگینی که زندانیان بر دوش دولت میگذارند اندیشیده اید. نه تنها هزینه های ساختمان سازی و تهیه مواد غذایی؛ بلکه مشکلات حراست و نگهبانی هم که جمعیت بسیار بزرگی از درجه داران و سربازان شبانه روز به صورت شیفتی به خود مشغول داشته. مزید بر علت است. تازه این مخارج سنگینی که بر دوش دولت است بی فایده و برگشت ناپذیر است. علاوه بر این ما زندانیان را از کارهای قانونی که خارج زندان انجام می دادند نیز باز می داریم و این فساد و ضرر اقتصادی دیگری است. واصلاً درست نیست به خزعبلاتی مانند: تسبیح سازی و کلید سازی و بافتنی ها و ...  که زندانیان با آن سرگرم هستند شادمان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد